Ce trebuie sa stii despre Cardio pentru Slabire si Masa Musculara

Epoc arderea grăsimilor, Ce este efectul afterburn?, câteva sfaturi pentru arderea grăsimilor - myprotein blog

Efectul afterburn sau arderea grăsimilor post-antrenament © Autor: Macoveiciuc Andreea Pentru a slăbi mai rapid și a scăpa de kilogramele în plus ai, în general, două alternative: fie reduci aportul de calorii din meniul tău zilnic, fie mărești cantitatea de energie consumată de corpul tău pe parcursul zilei.

Cea mai bună dietă pentru arderea grăsimilor corporale

Dacă prima variantă nu sună tocmai tentant, cea de-a doua pare mai ușor realizabilă pierde comanda în greutate mai sănătoasă.

Totuși, nu puțini sunt cei ce preferă să recurgă la diete în detrimentul unui program zilnic mai activ, activitatea fizică fiind adesea trecută pe ultimul loc în topul priorităților. Vestea îmbucurătoare este că nu trebuie să petreci 1 oră pe zi în sala de forță, nici să alergi un maraton pe săptămână, pentru a intensifica arderea grăsimilor în interiorul corpului tău.

epoc arderea grăsimilor Vreau doar să pierd grăsimea corporală

Studiile arată că poți maximiza consumul de energie profitând de așa-numitul afterburn cum să te logodnești să slăbești, sau efectul de ardere a caloriilor după o activitate fizică [7].

Ce este efectul afterburn? În cei mai simpli termeni, efectul afterburn se referă la capacitatea organismului de a menține un consum energetic ridicat după încheierea unui antrenament fizic, indiferent de natura acestuia.

epoc arderea grăsimilor modalități simple de a pierde grăsimea acasă

Ca regulă generală, cu cât un antrenament este mai intens, cu atât efectul afterburn este mai puternic. De exemplu, o sesiune de intervale de doar 10 minute, constând în sprinturi de 30 de secunde alternate cu alergare ușoară pentru alte 30 de secunde, poate fi mult mai eficientă din punct de vedere al consumului de calorii comparativ cu o ședință de 20 de minute de jogging.

Epoc arderea grăsimilor vara de 12 săptămâni slim jos top 20 de pastile pentru arderea grasimilor

Pentru a înțelege mai bine efectul afterburn, este necesar să facem câteva precizări privind consumul energetic asociat exercițiilor fizice. Indiferent de tipul de antrenament pe care îl desfășori — cardio, fitness, aerobic — corpul tău consumă o cantitate de energie pentru a funcționa corect și a răspunde variațiilor de intensitate, ritm, rezistență sau durată a exercițiilor fizice.

Concepția generală este că antrenamentele de tip cardio ard calorii mai multe, însă studiile au arătat că numărul de calorii arse în timpul exercițiilor cardio și post-antrenament este epoc arderea grăsimilor puțin semnificativ în comparație cu cantitatea de energie consumată în timpul și după un antrenament de tip HIIT high intensity interval training sau cu greutăți.

Creșterea ratei metabolice în timpul și după antrenament este așadar cheia slăbirii rapide și a înlocuirii grăsimii corporale epoc arderea grăsimilor masă musculară. Pasionații de fitness sunt probabil familiari cu termenul EPOC — excess post-exercise oxygen consumption, sau consum excesiv de oxigen post-antrenament.

epoc arderea grăsimilor furci de pierdere în greutate peste cuțite

EPOC definește, așadar, creșterea ratei metabolice ulterior unui antrenament fizic, și este o componentă a efectului afterburn [1]. Cum funcționează efectul afterburn? De reținut este însă faptul că organismul uman poate rămâne în starea de consum epoc arderea grăsimilor de oxigen până la 38 de ore după un antrenament solicitant, ceea ce înseamnă că o singură ședință de exerciții fizice de intensitate ridicată poate accelera arderea caloriilor pe un interval de 38 de ore [2].

Cum este posibil acest lucru? Dacă în timpul exercițiilor de acest tip organismul se concentrează pe a răspunde diferitelor tipuri epoc arderea grăsimilor stimuli, iar glicogenul este cel care asigură aportul energetic, odată cu încheierea antrenamentului corpul trebuie să revină la starea sa inițială.

Pentru a restabili funcționarea în parametri normali, resursele epuizate trebuie înlocuite iar mușchii trebuie să se refacă.

Efectul afterburn sau arderea grăsimilor post-antrenament

Procesul de recuperare implică însă un alt consum de energie, iar epoc arderea grăsimilor — în lipsa depozitelor de glicogen din mușchi — provin din grăsimile pe care corpul începe să le distrugă într-un ritm mai alert decât în timpul exercițiilor. Așadar, dacă în timpul antrenamentului organismul arde calorii provenite în principal din glicogenul stocat în mușchi, după antrenament sunt consumate în special grăsimile depozitate în țesutul adipos de sub piele.

Totuși, studiile au arătat că EPOC nu este singurul parametru ce definește efectul afterburn. Cantitatea de acid lactic ce se formează în organism trebuie de asemenea luată în considerare, întrucât sinteza de lactat influențează consumul de calorii după încheierea exercițiilor fizice.

epoc arderea grăsimilor ajuta pepene amar la pierderea in greutate

Atunci când efectuezi exerciții solicitante, de tip anaerob, cantitatea de oxigen de care corpul are nevoie pentru a produce energie este mai mare decât cea furnizată prin respirație, prin urmare se crează un deficit de oxigen oxygen debt. Odată cu încheierea antrenamentului, corpul trebuie să consume oxigen în cantități mai mari pentru a reveni la starea de echilibru și la funcționarea sa normală, iar aceasta definește EPOC-ul consumul excesiv de oxigen după antrenament.

epoc arderea grăsimilor procesul de pierdere de grăsime în organism

Acest compus este un produs normal al metabolismului și contrar ideii generale, este benefic pentru consumul grăsimilor, scăderea în greutate și îmbunătățirea performanței sportive. Care este legătura dintre acidul lactic și glicogen sau energia consumată în timpul și post-antrenament?

epoc arderea grăsimilor 40 de ani încercând să slăbească

Deficitul de oxigen dă măsura cantității suplimentare de oxigen ce trebuie consumată post-antrenament EPOC pentru oxidarea acidului lactic și refacerea depozitelor epoc arderea grăsimilor ATP utilizate în timpul exercițiilor. Am stabilit deja că glicogenul acumulat în mușchi este principala sursă de energie a corpului. Glicogenul este scindat, în timpul glicolizei, în mai multe molecule de glucoză, care sunt apoi transformate în acid piruvic.

În final, energia este eliberată sub formă de ATP. Totuși, atunci când în organism nu există suficient oxigen, acidul piruvic nu mai este transformat în ATP, ci în acid lactic, ce poate ajunge în fluxul sangvin sau se acumulează în mușchi. În mod firesc, odată ce organismul primește oxigenul necesar, va oxida acidul lactic, generând ATP [5].

dieta de slabit 10 kg intr o saptamana

Procesul formării de acid lactic este benefic întrucât permite generarea de energie chiar și în epoc arderea grăsimilor oxigenului, acidul lactic putând fi folosit ca substrat energetic. Totuși, acumularea acestuia în cantități mari în fibrele musculare nu este de dorit, întrucât duce la creșterea acidității musculare iar aceasta interferează cu funcția contractilă a mușchilor. Din acest motiv, antrenamentele foarte intense nu trebuie să dureze la fel de mult ca exercițiile cardio clasice, iar recuperarea după un antrenament de tip HIIT sau cu greutăți trebuie să fie o combinație de exerciții active și pasive care să permită consumul rapid al acidului lactic epoc arderea grăsimilor în fibrele musculare.

For the best experience on our site, be sure to turn on Javascript in your browser. L-carnitina este cea mai frecventă formă de carnitină,  care se găsește în mod natural în fiecare celulă a corpului uman. Participă la transferul acizilor grași în mitocondrii, care produc energie pentru funcționarea celulelor. Mi-am luat lucruri noi pentru sală - Unboxing Gymbeam package căutare p Omega 3 pentru slabit pilula dietă numărul 1. Pentru a slabi la burta slim down windows 7 instalați disc orlistat 60 mg sau mg.

Antrenamentele cu greutăți și HIIT au fost identificate ca fiind mai eficiente din punct de vedere al consumului caloric post-antrenament decât exercițiile cardio. Totodată, repetițiile mai puține dar cu greutăți mai mari s-au dovedit mai eficiente decât cele cu greutăți mai mici, însă în serii mai multe.

Pierdere în greutate

Rata metabolică după un antrenament intens rămâne ridicată pentru mai mult timp, astfel că organismul arde în mod mai eficient grăsimile decât după o ședință cardio [6]. Cum mărim consumul de energie post-antrenament?

Răspunsul cel mai simplu este prin alegerea antrenamentului corect. După cum am arătat anterior, exercițiile cardio — deși cu numeroase beneficii pentru întregul organism, sunt mai puțin eficiente din punct de vedere al consumului caloric post-antrenament.

Arzător de grăsime sigur care funcționează

Așadar, cu toate că antrenamentele cardio pot contribui la scăderea în greutate sau la menținerea greutății optime, beneficiile sunt mai mari, din acest punct de vedere, în cazul exercițiilor cu greutăți și de tip HIIT high intensity interval training. Recomandarea nu este de a renunța la activitatea cardio, dacă timpul îți permite să practici un antrenament mai complex, care să includă atât exerciții aerobe cât și anaerobe. Altfel spus, dacă obișnuiești să alergi 30 de minute zilnic, îți recomand să-ți păstrezi obiceiul, întrucât exercițiile epoc arderea grăsimilor aduc numeroase beneficii corpului tău.

Totuși, dacă timpul pe care îl dedici activității fizice este limitat și dorești să maximizezi arderea grăsimilor pentru a pierde kilogramele în plus mai rapid și fără a recurge la diete restrictive, îți recomand să înlocuiești antrenamentele cardio cu cele cu greutăți sau intervalele de intensitate ridicată, cel puțin de 3 ori pe săptămână.