Antrenamentele cardio vs cele cu greutati - ce alegi daca vrei sa slabesti?

Ridicarea în picioare te ajută să slăbești

All rights reserved doc. Sport Antrenamentele cardio vs cele cu greutati - ce alegi daca vrei sa slabesti?

Cum sa executi acest exercitiu?

Daca vrei sa slabesti, probabil ca si tu te intrebi care dintre aceste antrenamente te ajuta mai mult. Ambele te sustin in lupta cu kilogramele, insa specialistii te ajuta sa intelegi cum arde organismul caloriile in timpul fiecaruia! Autor: Dr. Antrenamentele cardio vs cele cu greutati - ce alegi daca vrei sa slabesti?

Daca vrei sa slabestiprobabil ca si tu te intrebi care dintre aceste antrenamente te ajuta mai mult. Un antrenament cardio arde mai multe calorii pe moment, insa antrenamentul cu greutati determina organsimul sa arda mai multe calorii pe parcursul intregii zile, dar si pe termen lung.

Acestea determina accelerarea pulsului, a respiratiei, dar si arderea mai rapida a caloriilor.

ridicarea în picioare te ajută să slăbești

Mersul pe bicicleta, dansul si zumba sunt considerate activitati cardio. Pe de alta parte ridicarea în picioare te ajută să slăbești, exercitiile cu greutati fac parte din categoria exercitiilor anaerobe, adica a celor care implica o activitate fizica intensa, insa de scurta durata, care foloseste energia din sursele proprii ale organismului, fara sa se bazeze pe respiratie, ca in cazul celor cardio.

Cum sa executi Burpees?

Ridicarea greutatilor si orice fel de exercitiu de forta permit cresterea masei musculare, ceea ce accelereaza metabolismul si determina corpul sa arda mai multe calorii pe termen lung.

Exercitiile cardio vs cele cu greutati O persoana care cantareste 73 de kilograme, va reusi sa arda in 30 de minute de jogging in ritm moderat in jur de de calorii. In acelasi timp, un antrenament cu greutati va reusi sa arda tot intr-o jumatate de ora intre si de calorii. Asadar, antrenamentul cardio determina organismul sa arda mai multe calorii decat cel cu greutati.

ridicarea în picioare te ajută să slăbești

Totusi, antrenamentul cu greutati are beneficii suplimentare — acesta creste masa musculara, iar musculatura arde mai multe calorii chiar si in stare de repaus, in comparatie ridicarea în picioare te ajută să slăbești alte tesuturi, printre care si cele adipoase.

Asadar, ridicarile de greutati accelereaza rata metabolismului bazal.

ridicarea în picioare te ajută să slăbești

Un alt avantaj al antrenamentelor cu greutati consta in faptul ca acestea iti permit sa iti modelezi corpul in functie de ce iti doresti sa obtii. Exercitiile cardio te ajuta sa slabesti, insa nu iti lucreaza anumite zone. Asadar, daca vrei sa slabesti rapid, alege cardio, insa daca vrei sa slabesti armonios si sa iti lucrezi corpul, alege greutatile. Ideal este sa combini cele doua tipuri de antrenamente pentru rezultate uimitoare.

Antrenamentele cardio vs cele cu greutati - ce alegi daca vrei sa slabesti?

Discuta cu antrenorul de la sala de fitness despre intentia ta si acesta iti poate face un program personalizat, care sa includa atat zile de cardio, cat si zile in care sa practici antrenamentele cu greutati. Citeste si Cum sa arzi de calorii in 30 de minute Cat sport ar trebui sa practici pentru a slabi?

ridicarea în picioare te ajută să slăbești

Pentru eliminarea kilogramelor in plus, specialistii sustin ca e nevoie de peste de minute de sport pe saptamana — este vorba despre antrenamente de intensitate medie si mare. In aceasta categorie intra si antrenamentele cardio, dar si cele cu greutati.

  • Antrenamentele cardio vs cele cu greutati - ce alegi daca vrei sa slabesti?
  • Cum să slăbești și să păstrezi curbele

Daca doresti numai sa iti mentii greutatea, si cele de minute de sport pe saptamana sunt suficiente. Daca esti incepator si nu stii cum sa te organizezi, iata cateva idei de antrenamente cardio pe care le poti face fara indrumarea unui antrenor: Plimbari in ritm alert — arzi in jur de de calorii pe ora.

Jogging — vei consuma pana la de calorii pe ora daca ai un ritm accelerat. Mersul pe bicicleta — poti arde — calorii pe ora, in functie de viteza, dar si de unghiul de inclinatie al suprafetei pe care mergi.

Saritul corzii — aproximativ de calorii pe ora poti arde cu coarda.

5 exercitii de slabit pentru picioare si abdomen

In ceea ce priveste antrenamentul cu greutati, poti incepe cu genuflexiunile cu gantere in ambele maini, dar si cu abdomene cu bila de fitness de 2,5 kilograme.

Foarte important este insa ca, pe langa sport, trebuie sa tii si dieta daca vrei sa slabesti.

ridicarea în picioare te ajută să slăbești

Pe termen lung, vei reusi sa iti mentii greutatea numai daca imbini regimul alimentar echilibrat cu activitatile fizice practicate in mod regulat.